Scandal

New Papers Accused of Phone Hacking

News of the World has earned most of the attention, but plenty of other British tabloids may have been hacking phones—and not just papers owned by Rupert Murdoch. Five former journalists from News of the World’s Sunday rival, The People, say they witnessed phone hacking in the newsroom in the late '90s and the early 2000s. A former reporter for The Sunday Mirror, meanwhile, says the paper frequently hired private detectives to dig up information. And Murdoch’s The Sun has also been accused several times of phone hacking: At least 14 articles whose subjects have alleged hacking have disappeared from The Sun’s website altogether.