Guardian Shared Cables with NYT

The Guardian, one of the UK’s top newspapers and one of the five allowed to preview Sunday’s Wikileaks document dump, confirmed it shared a number of cables with The New York Times. It’s unusual for competitors to share a hot scoop, but The Guardian feared the British government would have issued injunctions to stop the document dump had the newspaper been their sole publisher. In an editor’s note accompanying the Times’ story on the documents, the paper said they received the 250,000 State Department cables through an intermediary, which editor Bill Keller confirmed Monday was The Guardian. The Times has had a rocky relationship with WikiLeaks founder Julian Assange since it ran a much-criticized front-page profile of Assange.