Dismissed

Dan Rather's Lawsuit Rejected

It’s not Dan Rather’s year. The newsman has had his $70 million lawsuit against his former employer, CBS, dismissed by a New York state appeals court. Rather was claiming that CBS damaged his reputation by blaming him for a 2004 story on President George W. Bush’s Vietnam-era Texas National Guard service. The breach of contract and fraud suit filed two years ago claimed Rather lost out on money-making opportunities because of the controversy. The ruling claimed that "Rather admits that, the broadcast and its aftermath aside, CBS was already contemplating that he would step down from its anchor position in 2006 and assume a reduced role." Rather's lawyers say he plans to appeal the decision.